Een pop-up Walk&Talk is een netwerkbijeenkomst voor alle werkzoekenden waarin de vacatures van één werkgever centraal staan. De bijeenkomst duurt 2 uur en bestaat uit een centraal gedeelte van 45 minuten, gevolgd door een uitgebreide koffiepauze. Tijdens de pop-up Walk&Talk ontmoet je de persoon achter de cv en laat je het bedrijf achter je vacatures zien. Je breidt je netwerk van kandidaten uit, vergroot je employer branding en vergroot de kans op het invullen van vacatures.

Als werkgever zoek je een schaap met 5 poten. Natuurlijk weet je dat dat niet bestaat. Er moet water bij de wijn. Maar hoe vind je het beste schaap met 4 poten?

  • Werkzoekenden reageren niet op je vacature als ze te weinig weten van je bedrijf. Ze denken al snel dat er andere kandidaten zijn die het werk beter kunnen.
  • Een cv geeft je een beperkte eerste indruk. Daarbij ben je ook nog eens afhankelijk van de schrijfvaardigheid van de kandidaat. Het maken van een goed cv is moeilijk. Vaak zie je lang niet alle informatie die je nodig hebt voor een goede eerste indruk.
  • De kosten van werving en selectie zijn hoog en de mogelijkheden beperkt. Het bereik van uitzendbureaus en recruiters is zo groot als hun netwerk. Veel werkzoekenden schrijven zich niet in bij uitzendbureaus. Ze hebben een verkeerd beeld van de branche, in het verleden negatieve ervaring opgedaan of daar van iemand anders over gehoord.

De pop-up Walk&Talk is waardevol omdat …

  • Je je online en offline employer branding versterkt;
  • Je je netwerk van kandidaten uitbreidt;
  • De kans op het invullen van (toekomstige) vacatures groter wordt;
  • Je zelf de verdere selectie doet;
  • Je wordt verrast door positieve ontmoetingen met enthousiaste werkzoekenden!

De pop-up Walk&Talk bereikt nieuwe kandidaten

Pop-up Walk&Talk’s zijn een spin-off van reguliere Walk&Talk bijeenkomsten. Tijdens deze koffiepauze voor iedereen die (ander) werk zoekt, maandelijks georganiseerd op ruim 90 bibliotheeklocaties, staat de zoektocht zelf centraal. Deelnemers krijgen uitleg en praktische tips van een gastspreker en leren vooral van elkaars praktijkervaring. Met Walk&Talk – de koffiepauze hebben we sinds 2013 een breed netwerk van werkzoekenden opgebouwd. Walk&Talk deelnemers hebben met elkaar gemeen dat ze open staan voor kansen, willen leren over het zoeken naar werk en elkaar daarbij helpen. De achtergrond van de deelnemers is zeer divers; van niet geschoold tot een universitaire opleiding, van werk zoekend vanuit een baan tot lange tijd op zoek, van praktische beroepen tot kenniswerk.

De pop-up Walk&Talk is leerzaam voor deelnemers

Binnen een pop-up Walk&Talk staan de vacatures van jullie organisatie centraal. Toch is het geen speeddate of banenmarkt. Het is meer. We vinden het belangrijk dat deelnemers naar huis gaan met nieuwe energie voor hun zoektocht naar werk.

Sinds de start van Walk&Talk de koffiepauze, in 2013, is Debbie Heijne ‘het gezicht van’. Ze heeft haar ervaring als recruiter, trainer, coach, ondernemer en werkzoekende vertaald naar een pro-actieve aanpak voor elke zoektocht naar werk. Tijdens de pop-up Walk&Talk maken deelnemers kennis met deze aanpak en krijgen ze praktische tips om hier zelf mee aan de slag te gaan.

Ook de informatie die de deelnemers van de werkgever krijgen is leerzaam. Wat zijn de ontwikkelingen en kansen op werk in de sector? Welke techniek is nieuw en interessant voor de deelnemers?

Voorbeeld: een lokale supermarkt heeft verschillende vacatures openstaan. Tijdens de pop-up Walk&Talk vertelt de filiaalleider / vestigingsmanager over ontwikkelingen in de supermarktbranche in het algemeen en in zijn eigen organisatie in het bijzonder.

Praktische informatie

Waar? Een pop-up Walk&Talk kan op elke locatie worden georganiseerd.

Wanneer? Het organiseren van een pop-up Walk&Talk duurt 4 – 5 weken.

Wat? Afhankelijk van je wensen zorgen we voor:

  • Promotieteksten en -beeldmateriaal (sociale media, lokale pers, stakeholders)
  • Een promotiedraaiboek (met o.a. een planning van onze promotie activiteiten en tips om het effect hiervan te versterken)
  • Facilitaire zaken
  • Communicatie met deelnemers
  • Actief benaderen van kandidaten
  • Nazorg (opvolgen werving en selectie acties, evaluatie, extra promotie activiteiten, advies voor je werving en selectiestrategie)

Prijs? De pop-up Walk&Talk organiseren we in opdracht. Voordat we starten ontvang je van ons een prijsopgave.

Meer informatie en starten:

Stel je vragen aan Debbie (06 – 23 93 57 26) of Bastiaan (06 – 41 52 87 38).