De Walk&Talk – dé koffiepauze voor werkzoekenden is meer dan een laagdrempelige, inspirerende netwerkbijenkomst voor alle werkzoekenden. Het concept Walk&Talk is inzetbaar als marketingtool, als instrument om nieuwe inkomstenstromen te genereren, als basis voor uw dienstverlening voor werkzoekenden, als start van de samenwerking met uw stakeholders, als gemeente om de meerwaarde van uw bibliotheekorganisatie opnieuw vorm te geven, als middel om inburgering te bevorderen of om specifieke doelgroepen (bijvoorbeeld autochtone laaggeletterde werkzoekenden) te vinden.

In 2018 groeit het aantal Walk&Talk locaties in samenwerking met Koninklijke Bibliotheek naar ruim 100.

Jeny Flim, Programmamanager Participatie en Walk&Talk begeleider de Bibliotheek Salland: “Als Bibliotheek vind ik het een mooi concept wat je heel gemakkelijk kunt implementeren; (…) je weet zeker dat je na de eerste trainingsdag je eerste Walk&Talk al bijna hebt voorbereid: praktischer kan het niet!”

Voor een bibliotheekorganisatie kan het gebruik van het Walk&Talk concept voor het bereiken van deelnemers voor hun taalhuisactiviteiten er zo uit zien:

Kansen in het sociaal domein voor uw bibliotheek.